Sztuczna skóra reaguje na krem tak, jak naturalna
20 kwietnia 2011, 11:44Uczeni z Ohio State University (OSU) oraz Chińskiego Uniwersytetu Wydobycia i Technologii odkryli, że pewne typy sztucznej skóry reagują na kremy do skóry w takich sposób jak skóra zwierząt. Sztuczna skóra została opracowana na potrzeby ofiar poparzeń, u których rany są tak rozległe, że nie można ich uzupełnić ich własną tkanką.
Przełom w technologii sztucznej fotosyntezy
16 kwietnia 2012, 15:57Specjaliści z Wydziału Chemii szwedzkiego Królewskiego Instytutu Technologicznego opracowali molekularny katalizator, dzięki czemu proces sztucznej fotosyntezy przebiega równie szybko co proces naturalny
Narra - poloniści pomogą twórcom gier
16 stycznia 2019, 05:54Literaturoznawcy tworzą oprogramowanie, które będzie wspierało twórców gier. Narzędzia badawcze używane przez polonistów pozwolą szybciej i taniej projektować skomplikowane struktury narracyjne i rozbudowane fabuły na miarę Wiedźmina.
Rozrywkowe składanie białek
9 maja 2008, 14:33Naukowcy z Uniwersytetu Waszyngtońskiego postanowili wykorzystać w słusznej sprawie ludzkie zamiłowanie do rozwiązywania zagadek. Gra komputerowa Foldit przemieniła składanie białek w coś na kształt sportowej konkurencji. Dzięki wysiłkom graczy uda się być może znaleźć lekarstwo na chorobę Alzheimera i inne przypadłości, w przypadku których konformacja białek ma kluczowe znaczenie.
Gracz - zdrowy fizycznie, niekoniecznie psychicznie
19 września 2008, 10:43W powszechnie panującej opinii, miłośnik gier komputerowych, który całe dnie spędza przed ekranem, szybko zamieni się w otyłego okularnika o słabej kondycji.
Gry z OnLive na smartfonach i tabletach
9 grudnia 2011, 07:00Firma OnLive, która oferuje online'owe gry dla pecetów, postanowiła podbić rynek smartfonów i tabletów. Mieszkańcy USA i Wielkiej Brytanii mogą pobrać z witryny OnLive bezpłatną aplikację, dzięki czemu będą mogli korzystać z usług firmy.
Połowa pieniędzy trafia do zaledwie 25 twórców
5 grudnia 2012, 13:50Firma analityczna Canalys donosi, że tylko niewielki odsetek developerów zarabia spore pieniądze na aplikacjach, jakie umieszczają w sklepach takich jak App Store czy Google Play. W pierwszych 20 dniach października amerykańskie sklepy z płatnymi aplikacjami oraz same aplikacje (np. poprzez sprzedaż graczom wirtualnych przedmiotów) zarobiły dla developerów 120 milionów dolarów
Średniowieczna płaska Ziemia. Jak między starożytnością a renesansem wyobrażano sobie kształt planety
13 września 2023, 09:21Jednym ze współczesnych symboli średniowiecza jest „płaska Ziemia”, popularne przekonanie, jakoby ludzie wówczas uważali, że nasza planeta jest płaska. Przekonanie o tym, że w średniowieczu wierzono w płaską Ziemię wiele mówi jednak nie o średniowieczu, a o czasach współczesnych. Ten rozpowszechniony obecnie pogląd jest bowiem mitem stworzonym przed około 200 laty i od tej pory podtrzymywanym.
Sztuczna inteligencja odkryła coś w kosmosie
11 grudnia 2017, 11:33Na czwartek, 14 grudnia o godzinie 19 czasu polskiego, NASA zwołała konferencję w sprawie nowego odkrycia dokonanego przez Teleskop Kosmiczny Keplera. Samo zwołanie konferencji w tej sprawie nie jest niczym niezwykłym. Jednak interesujący jest inny aspekt odkrycia.
Sztuczna inteligencja uczy się, jak być psem
13 kwietnia 2018, 08:03Naukowcy z University of Washington i Allen Institute for AI nauczyli system sztucznej inteligencji reagować jak pies. Wykorzystali przy tym dane zebrane od prawdziwego zwierzęcia. Szczegóły badań zostaną przedstawione podczas Conference on Computer Vision and Pattern Recognition.